Ga direct naar inhoud

Deel via social media

Nederlands voor Nederlanders (NT1 cursus)

Schrijfvaardigheid verbeteren

Voor mensen die het Nederlands als moedertaal hebben, maar de taal beter willen leren beheersen, heeft De Volksuniversiteit de taalcursussen ‘Nederlands voor Nederlanders’ in het leven geroepen. Deze taalcursussen zijn er bijvoorbeeld speciaal voor Nederlanders die in hun dagelijks leven belemmerd worden, omdat zij de Nederlandse taal niet voldoende beheersen. Behoort u tot deze groep, dan kunt u bij een aantal van de Nederlandse Volksuniversiteiten een cursus volgen om uw taalvaardigheid in het Nederlands te verbeteren.

Klik op de onderstaande knop om een overzicht op te vragen van Volksuniversiteiten die op dit moment een cursus Nederlands voor Nederlanders aanbieden. Met behulp van dit overzicht kunt u gemakkelijk een taalcursus bij u in de buurt uitkiezen.

2 resultaten gevonden

NT1 cursus aan De Volksuniversiteit

Bij De Volksuniversiteit worden verschillende Nederlandse taalcursussen gegeven die speciaal gericht zijn op Nederlanders. Zo kunt u bijvoorbeeld specifiek leren hoe u beter schriftelijk kunt communiceren in het Nederlands of kunt u uw algemene beheersing van het Nederlands naar een hoger niveau tillen. Alle taalcursussen worden gegeven door professionele docenten die u met veel plezier Nederlands zullen leren. Naast het volgen van de taallessen kunt u rekening houden met een aantal uur huiswerk per week.

De Volksuniversiteit heeft als missie om onderwijs toegankelijk te maken voor alle Nederlanders. Daarom worden onze cursussen door heel Nederland georganiseerd en wordt er getracht om de cursussen zo betaalbaar mogelijk te maken. Het onderwijs is kleinschalig, waardoor er veel persoonlijke aandacht van de docent is.

meer