Ga direct naar inhoud

Deel via social media

Nederlands voor anderstaligen (NT2 cursus)

Bent u aan het inburgeren in Nederland en wilt u het staatsexamen NT2 gaan behalen? Dan kan een NT2 cursus aan De Volksuniversiteit u hiervoor klaarstomen. Deze cursussen zijn er op gericht om uw kennis van het Nederlands zo snel mogelijk op niveau te brengen en daarom is het tempo hoog en wordt er veel van u verwacht. Het is bovendien goed om te weten dat er verschillende Nederlandse gemeenten zijn die onze cursussen voor een groot deel financieren als u inwoner van een van deze gemeenten bent.

In het overzicht op deze pagina ziet u welke Nederlandse Volksuniversiteiten een NT2 cursus of opleiding aanbieden. Met 75 Volksuniversiteiten in Nederland, wordt er altijd wel een cursus bij u in de buurt gegeven. De uiteindelijke inschrijving voltooit u gemakkelijk van achter uw computer op de website van de betreffende Volksuniversiteit.

180 resultaten gevonden

Platform C

Volksuniversiteit Breda

Volksuniversiteit Wageningen

Volksuniversiteit Leiderdorp

Zeeuwse Volksuniversiteit

Volksuniversiteit Amsterdam

Volksuniversiteit Den Haag

BplusC Leiden

Rotterdamse Volksuniversiteit

Volksuniversiteit Gouda

Volksuniversiteit Utrecht

Volksuniversiteit regio Eindhoven

Volksuniversiteit Oss

Volksuniversiteit Geldrop

Volksuniversiteit Zwolle

Nederlands voor anderstaligen

De taalcursussen Nederlands voor anderstaligen (NT2) zijn speciaal gericht op buitenlanders die in hun land reeds een opleiding voltooid hebben op een niveau wat minimaal vergelijkbaar is aan de havo. Daarnaast is het een pre als u reeds een andere buitenlandse taal (zoals bijvoorbeeld het Engels) beheerst. Naast het bijwonen van alle lessen kunt u rekenen op ongeveer 3 uur huiswerk per week.

Naast een taalcursus voor mensen die nog helemaal geen Nederlands spreken, zijn er ook cursussen voor anderstaligen die al een beetje kennis van de Nederlandse taal hebben. Voordat uw inschrijving definitief is zult u meestal contact met de docent hebben om uw beheersing van het Nederlands en uw wensen vast te stellen.

meer