Ga direct naar inhoud

Deel via social media

Literatuur(geschiedenis), poëzie en creatief schrijven

Altijd al meer willen weten over dichten en de gedachten achter poëzie? Of stromingen in de literatuur willen leren kennen en begrijpen? Of juist zelf leren schrijven en wel zo, dat de lezer door uw verhaal wordt gepakt? Ook daarvoor kunt u terecht bij de Volksuniversiteit. Er zijn cursussen voor mensen die beter en creatiever willen leren schrijven. Die samen gedichten lezen en zo de betekenis ontdekken. U kunt zich ook laten inspireren door de verschillende schrijvers en zelf aan de slag gaan met poëzie.

Via deze pagina klikt u gemakkelijk door naar het aanbod van Nederlandse Volksuniversiteiten die cursussen, lezingen en workshops aanbieden in de bovenstaande categorie. Voor onze cursussen is meestal geen vooropleiding of voorkennis vereist. En, wij doen er alles aan om de cursussen voor iedereen betaalbaar te houden. Schrijf u dus vandaag nog in voor uw favoriete cursus, lezing of workshop!

24 resultaten gevonden

Volksuniversiteit Breda

Rotterdamse Volksuniversiteit

Stichting !Triggr - Volksuniversiteit Ter Aar

Volksuniversiteit Utrecht

Kunstwerk! Zevenaar

Rozet Arnhem

Volksuniversiteit Amsterdam

Volksuniversiteit Leiderdorp

Volksuniversiteit Den Haag

Creatief schrijven

Onder creatief schrijven worden alle vormen van schrijven verstaan waarbij communicatie niet het voornaamste doel is. Denk bijvoorbeeld aan een verhaal of een gedicht. Wanneer u uw vaardigheden op het gebied van creatief schrijven wilt verbeteren of verbreden, dan kan dit met behulp van een workshop of cursus aan De Volksuniversiteit. Iedere cursusperiode gaan er weer een aantal interessante cursussen bij u in de buurt van start. Kijk daarom snel in het cursusoverzicht.

Journalistiek

Journalisten doen verslag van het nieuws, door nieuws te verzamelen en te publiceren. Dit dient uiteraard objectief en accuraat te gebeuren. Bent u geïnteresseerd in het bedrijven van Journalistiek, dan kunt u hier een cursus voor volgen aan de Volksuniversiteit. Hier komen bijvoorbeeld onderwerken zoals interviewtechnieken en het opbouwen van een pakkend verhaal in terug.