Ga direct naar inhoud

Deel via social media

Cursus keramiek, beeldhouwen en boetseren

Op deze pagina staan alle cursussen vermeld die de Volksuniversiteit biedt met betrekking tot keramiek, beeldhouwen en boetseren. Ingegeven door de grote vraag, zijn deze populaire cursussen vertegenwoordigd in het aanbod van menig Volksuniversiteit.

Iedere individuele Volksuniversiteit stelt het eigen cursusaanbod samen. Hierdoor komt het voor dat een bepaalde Volksuniversiteit een specifieke cursus wel biedt, terwijl een andere Volksuniverstiteit dat niet doet. Op deze pagina kunt u gemakkelijk een cursus of workshop vinden die bij u in de buurt wordt gegeven. Vervolgens kunt u doorklikken naar de website van de desbetreffende Volksuniversiteit en kunt u zich aldaar online inschrijven.

29 resultaten gevonden

Platform C

Volksuniversiteit Zuidlaren

Volksuniversiteit Den Haag

KunstenHuis Idea

Volksuniversiteit De Kempen

Stichting !Triggr - Volksuniversiteit Ter Aar

Volksuniversiteit Westvoorne

Beeldhouwen bij de Volksuniversiteit

U kunt bij verschillende Volksuniversiteiten leren beeldhouwen. Dit kan bijvoorbeeld in hout, maar natuurlijk ook in (spek)steen. Aan de hand van het materiaal leert u werken met de juiste hamers en beitels. En, als vanzelfsprekend komt het tekenen van een ontwerp en het vertalen van het ontwerp naar het werkstuk evengoed aan bod. Een cursus beeldhouwen wordt zowel geboden voor beginners als voor gevorderden en iedere cursist ontvangt persoonlijke begeleiding van de docent. Al snel zult u merken dat beeldhouwen een bijzonder uitdagende en rustgevende activiteit is.

Keramiek en boetseren bij de Volksuniversiteit

Wilt u leren werken met klei? Weet dan dat u terecht kunt bij een groot aantal Volksuniversiteiten. Zo leert u bij de Volksuniversiteit bijvoorbeeld boetseren of pottenbakken met een draaischijf. Vaak kan uw werkstuk worden afgebakken in de oven van de Volksuniversiteit waar u uw cursus of workshop volgt. Dit stelt u in staat om na afloop van de cursus of workshop uw creatie mee naar huis te nemen. Al vele cursisten hebben ervaren dat het werken met keramiek de creativiteit stimuleert. Durft u zichzelf uit te dagen? Schrijft u zich dan vandaag nog in!